Torby, plecaki komputerowe... |
|
Jak kupić komputer?
Kupowanie komputera to wbrew pozorom proces trudniejszy i bardziej skomplikowany niż kupno kilograma jabłek.
Jednak dzięki kilku naszym prostym radom być może uda Ci się uniknąć
podstawowych błędów popełnianych przez WIĘKSZOśĆ kupujących.
Po pierwsze zawsze zanotuj imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiasz
w danej firmie. Jeśli jest to możliwe zanotuj wszystkie specyficzne
wymagania zgłoszone w trakcie rozmowy wraz z ustaloną ustnie
finalną konfiguracją komputera. Zanotuj date i godzinę rozmowy na
okoliczność przyszłych, ewentualnych interwencji.
Kiedy dzwonisz zgłaszając problem, pamiętaj, żeby się nie unosić.
W większości przypadków osoba odbierająca telefon nie jest osobą
odpowiedzialną za naprawę sprzętu. Wzajemne wyprowadzanie
się z równowagi nie spowoduje samoistnego zniknięcia problemu.
Po drugie pytaj, jeśli nie jesteś pewien. W końcu to nie Ty jesteś
fachowcem, ale sprzedawca. Określ swoje potrzeby i żądaj propozycji.
Sprzęt musi spełniać Twoje wymagania. Jeśli wiec powiedziałaś sprzedawcy,
że chcesz używać np. CAD'a wymagającego ogromnego dysku, świetnego monitora
i masy pamięci, to sprzedawca powinien taki właśnie sprzęt zaoferować.
Po trzecie nie zakładaj, że Twoje wyobrażenia odnośnie sprzętu są faktem.
Jeśli zamawiasz nagrywarkę spytaj czy komplet zawiera stosowne
oprogramowanie i np. kilka czystych płyt CDR-W; jeśli zamówionym urządzeniem
jest drukarka upewnij się, że w pudle jest cartrdige z tonerem/tuszem i na
ile stron wydruku możesz liczyć.
Zawsze żądaj pisemnego potwierdzenia zamówienia, zawierającego szegółową
specyfikację poszczególnych pozycji wraz z cena.
Po czwarte płacąc żądaj potwierdzenia dokonania płatności i faktury ze
specyfikacją kupionego towaru. Płacąc kartą kredytową jesteś z reguły
ubezpieczony na okoliczność niekompletnej/zlej dostawy lub jej braku (sprawdź w
banku - wystawcy Twojej karty).
Po piąte nie zgadzaj się na enigmatyczne ustalanie daty dostawy w rodzaju
"to będzie za około 2 tygodnie". Jeśli zależy Ci na konkretnym terminie
dostawy upewnij się, ze osoba przyjmująca Twoje zamówienie przyjmie do
wiadomości informacje, ze "czas dostawy jest istotny" i potwierdzi to
na piśmie. Brak konkretnego ustalenia czasu dostawy pozwala sprzedawcy na
bardzo dowolne traktowanie stwierdzeń "wkrótce, natychmiast, niedługo itp.".
Po szóste sprawdź, co Ci przywieziono. Jeśli postąpiłeś w/g powyższego
przepisu i wreszcie masz maszynę dostarczona na czas i (pewnie) według
zamówionej specyfikacji, zanim podpiszesz dokument odbioru sprawdź opakowanie
w którym dostarczono sprzęt. Jeśli zauważysz znaczne wgniecenia, dziury, naruszoną
taśmę, zaznacz to na potwierdzeniu odbioru! Sytuacją idealną byłoby rozpakowanie
całości, sprawdzenie czy sprzęt działa i czy dostawa zgodna jest
ze specyfikacją. Jednak prawie na pewno kurier nie będzie miał wystarczająco
dużo czasu i cierpliwości. Dlatego jeśli paczka jest uszkodzona, zaznacz
na potwierdzeniu fakt uszkodzenia i niemożności sprawdzenia działania w
obecności kuriera, uruchom możliwie szybko sprzęt i zgłoś natychmiast wszelkie
usterki.
Spokojnie!
Lektura powyższego tekstu może prowadzić do konkluzji, ze kupując
sprzęt komputerowy masz doczynienia z naciągaczami.
Bądź pewien, ze tak nie jest!
Zdecydowana większość użytkowników sprzętu komputerowego kupuje go bez
najmniejszych problemów. Wystarczy wybrać rekomendowanego przez znajomych
dostawcę. Jeśli nikt z Twoich znajomych nie może służyć rekomendacją, wybierz
APRIL Business Computer - jesteśmy na rynku 11 lat - to o czymś świadczy!
Wybierając sposób i miejsce zakupu, rozważ wszelkie za- i przeciw. W miejscu
w którym jesteś jednym z tysięcy anonimowych klientów nie licz na pełną
informację, indywidualne traktowanie i wspaniały serwis przed- i posprzedażny!
Wybierając lokalnego dostawce możesz liczyć na jego lojalność, zaangażowanie
i kilka istotnych rad udzielonych przez telefon.
na podstawie Personal Computer World - K.J.
|
|
Copyright © 2003-2007 April Business Computer. Wszystkie prawa zastrzeżone.
|
|